.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روش کشت برنج تغییر می کند

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور از تغییر الگوی کشت برنج در سطح شالیزارهای کشور به منظورکاهش هزینه های آبیاری خبر داد.

به گزارش شمال نيوز ،عباس شهری کومله در گفتگو با مهر گفت: تجربیات کشورهایی همچون اروگوئه و کوبا در خشکه کاری برنج حاکی ازموفقیت این کشورها درتغییر کشت این محصول است و درکشور ایران نیز به دلیل شرایط خشکسالی، این نوع کشت دراستان خوزستان پس از پایان مراحل تحقیقاتی در حال اجرایی شدن است.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور بیان کرد: خشکه کاری برنج درشالیزارهای استان خوزستان با کاهش هزینه های کارگری و مصرف آب همراه است و هم اکنون این نوع کشت دراین استان رو به گسترش است.

وی با بیان اینکه عملکرد خشکه کاری برنج با کشت نشاء درقرقاب تفاوت چندانی ندارد، افزود: در استانهای برنج خیز شمالی تغییر کشت هنوزدرسطح شالیزارها اجرا نشده، زیرا مطالعات تحقیقاتی آن پس از حدود سه سال به پایان رسیده و پیش بینی می شود سال آینده وارد مرحله اجرا شود.

شهری کومله با بیان اینکه کشت برنج به صورت خشکه کاری در کیفیت محصول نهایی تاثیر ندارد، از معرفی دو تا سه رقم جدید برنج درسالجاری خبر داد.

وزیر جهاد کشاورزی تحقق تولید 112 میلیون تن محصول کشاورزی در پایان سال 88 را در گرو تجدید نظردر نحوه کشت برخی از محصولات کشاورزی عنوان کرده به نحوی که امسال کشت نشاء برنج درقرقاب تبدیل به کشت خشک خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.